dilluns, 9 de desembre del 2013

ATUPA - Beodisme II

Atupa és un grup musical en valencià de jóvens de Montcada. El grup es va formar fruit de l'amistat i l'amor pel rap. Aquest grup intenta establir un punt de trobada per a tots els gustos dins del context del rap. Per aconseguir-ho han fet una recerca d'instruments que van des del rap harcore, al dubstep, drum and bass, funk o fins i tot l'ska, però sense abandonar l'estil catacterístic del rap.







He triat aquesta cançó per la verdalititat i la fusió de tres estils dostints de rapejar, i per les ganes de festa, de pasar-ho bé i de gaudir del que la música ens donde sense oblidar mai l'essència del rap, que resideix en la protests i la crítica cap a la política i social.


També, com he dit abans, per l'energia que transmeteix, em recorda cuan anem de festa i em recorda quan anem de festa i les vegades que l'emboliquem. Però dins d'això les rialles que tenim i la manera de disfrutar amb la gent i les coses que t'agraden.







LLETRA

Castanyes de bar en bar, que el fetge ja ha descansat 
de Dilluns a Divendres i toca empassar ja, 
vaig ja, amb diners damunt pel que calga. 
Disfruta! Que avui tots ens posarem Atupa! 

Anem a xuclar ens anem a emborratxar! Dissabte aprofitat! 
No penses en demà que aquesta nit perdrem el cap! 
Quants sortim avui? Tots! Què beuré aquesta nit? Rom! 
O almenys al principi mentre em mantinga al lloc. 

Hi ha concert hui? Què hi ha obert, dius? Borratxo guiat pel piu; 
Buscant xicones mones que acaronen en la nit. 
És molt difícil, molt, molt difícil nena. 
Que jo t'impressione duent damunt aquesta ceba! 

Que va! Si jo sóc un xic ben sa. 
Ben sabedor de la castanya per agafar! 
Festes mestres sempre després d'aquestes 
Copes de més no voldràs ni vore el whisky. 

Nits d'esborranys que és millor no recordar, 
Tan sols si és per riure amb els amics, i sols, si cal. 
Vaig to ceba, atupa, bufa, vaig mig doblat, 
vaig castanya, cec, pet. Vaig que no em puc aguantar! 



Iee iee! Que arriba, estat de beodisme activat. 
Alcohol a la meva vida és pura necessitat. 
És pura activitat, és massa digne d'admirar 
quan per uns glops de whisky perds la teva dignitat. 

Sóc un enamorat del rom, li jure amor etern. 
La party als carrers, llei antibotelló, la creme. 
Tu creu-me quan et diga que l’ alcohol és fidel, 
ell mai et fallarà en els moments que pitjor estigues. 

No t'incite a que begues, tu a mi no em deus creure. 
Però dir el que sent al cap i a la fi és el meu deure. 
Vomiteres hem passat, a la séquia hem caigut de cap 
o per alguna muntanyeta hem acabat redolant. 


Nèctar diví que este MC necessita. 
De tant amor estil i flow és la benzina. 
Jo faig el concert, tu em pagues la priva. 
Jo no tinc diners, convida't a una pinta 

o a un tientet, comprén-me, disbauxa represente. 
Amor a la botella, a un bes etílic tendre. 
I és que abans que prendre merdes sempre 
preferisc que un wishky doble entre. 

Molt d' ahí, de rave, molt de bo, de beure. 
Tinc un clon a una illa que em regalarà el seu fetge. 
Increïbles siegos, increïbles litres. 
A la família ser abstemi és difícil d'entendre. 

Mur, Antull, el Club, som el rom en cola crew. 
Mescles en estiu, Guillermo ensenyant el piu, 
beure d'intensiu, si voleu festa acudiu 
al massiu acte, ritual amb final vomitiu. 


Renta't la pota, quasi no es nota, 
que és el sopar d'avui el que tens a la boca. 
Torna a la tropa, que ella t'invoca, 
fes renàixer el fènix amb una altra copa. 

Beu més, mestre, trenta tandes. 
Borratxos a totes bandes 
Molts diuen "Jo bec més" i després no veig res, 
solament ells a terra amb la bilis sobre els peus. 

Sobreviure la nit bevent fins que arribe el del fem. 
Que m'arrepleguen pregue, em negue a quedar-me ací més. 
Que bèstia que ho passàrem. Grans quantitats mamàrem. 
De cigarret en cigarret ja s'acabà el paquet. 

Setze whiskys Cutty Shark, el meu fetge s'han menjat. 
Bo i barat estar a Cassalla Paradise. 
I l'endemà ressaca aparca el teu cul al lavabo. 
Boca seca però val la pena tindre alcohol en vena. 


Ai pare, tu saps molt bè que jo sóc un xic jove. 
Ai mare, tranquil.laa que tu saps que jo controle. 
Que vaig perfectament, arribaré un poc tard hui, ho sent. 
Aneu a dormir hui, no m'espereu despert, crec que aquesta nit sí, la reputació perd! 

Tu no pares, jo no pare, el colze està empinat. 
Tu no estàs bè, de què parles? temps de filosofar. 
Pense que estic flipant, els núvols m'estan parlant 
xarrades amb les parets que et quedes més bocabadat. 

Que surt el sol i és moment de recordar 
llacunes a la teva ment i el teu cos per renovar. 
Què vàrem fer? oOn estàvem ahir? No anàvem bé saps el que vol dir?
Que vàrem ser els kings de la passada nit i açò se celebra amb un altre “xin xin”. 


Jo no sé com dir prou, només vull més alcohol. 
Que lamentable sóc, torna a plenar el got. 
Injustificada apologia de destruir-se el cos. 
Problèmes d'erecció, no contindre's la micció. 

Seré com el Jack Lemon de dies de vi i roses: 
si m'amagues la botella, et trencaré les plantes. 
Coneixement recomanen les mares, 
no entenen que quan vaig a fer un concert dec de: 

beure debades beguda infinita si donen tickets a aquest artista. 
Fonerem els gels en coktails, que no pare la festa. 
Jo toque millor quan bec, eh? o això em crec. 
On ha anat la vergonya i què ha passat amb el fred? 

Jo t'ho diré, el beodisme ha arribat i no ho pots evitar com a mi em passà. 
Beguda social, si estàs fora no moles, “siego” açó no ho puc cantar. 
Beodisme segon hui, el rehabilitar ja arribarà 
mentrestant espere viure per escriure la tercera part






CARLOS BARRÉS CASCADO 1ºBACHILLER HUMANÍSTICO

1 comentari:

Pau Mill ha dit...

La cançó m’agraden molt les cançons de rap en el idioma que siga dels que he escoltat ( valència, castellà, angles ) a demes aquesta cançó tracta d’un tema molt interessant que es quant eixes de festa i veus molt de alcohol jo no se de anar de festa ja que encara no eixit de festa perquè tinc encara 14 anys. Però quant tinga més edat si anire de festa i veure bastant perquè ja m’ agrada la beguda alcohòlica ja que esta molt bona, pareixerà que soc un poc “estrany” perquè amb 14 anys ja m’ agrada la beguda alcohòlica.
La cançó també te molt bona lletra molt “currada” te moltes frases que al menys a mi en fa de pensar molt perquè pareix que tenen un problema amb el alcohol, que soles busquen veure i lligar amb xiques. A mi em pareix molt “anormal”, ja que pot escoltar-ho un xiquet petit o més gran de uns 9 o 10 anys que no saben tantes coses com eixes que diuen a la cançó que un xiquet de eixa edat no ha de saber o això pense jo.
En resumen que la cançó m’agrada molt i el tema del que tractaaixina que la cançó es molt bona.
Adéu i bona nit.(R)